דון קיחוטה (Don Quijote)
רשת קמעונאית גדולה ביפן
מדד מר יפן: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Wikipedia
מקור:
דון קיחוטה היא רשת חנויות ״דיסקאונט״ ענקית ביפן. אם תרצו ״המשביר לצרכן״ - הגרסא המאוד יפנית. נכון לשנת 2024, יש לרשת למעלה מ-400 סניפים ברחבי יפן ועשרות נוספים ברחבי אסיה.
בחנויות תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים, החל ממצרכים בסיסיים ועד למוצרי אלקטרוניקה וביגוד. הרשת מוכרת היטב ביפן ומכונה לעתים קרובות בשמה המקוצר דונקי (ドンキ). רוב הסניפים פתוחים עד שעות מאוד מאוחרות וחריגות לקמעונאות היפנית (עד 3 או 5 לפנות בוקר, חלק פתוחים גם 24 שעות).
לדמות המשעשעת המשמשת כלוגו החברה, קוראים דונפן (Donpen). מדובר בפינגווין כחול חובש כובע סנטה שהפך לסמל של ממש בתרבות היפנית. החברה לא השאירה את המין הנשי מקופח ויצרה מקבילה נשית וורודה הידועה בשם דונקו (Donko).
בדצמבר 2022, החברה הודיעה שדונפן (Donpen), דמות הפינגווין המיתולוגית, תעבור ״האנשה״ ותוחלף בדמות מעט שונה. היפנים, שלא אהבו את הרעיון, ארגנו תמיכת ענק בקמע הישן והביאו לביטול ההחלטה.
עובדה לא חשובה לסיום: בסניפים מתנגן שיר מאוד ספציפי בלופים. לשיר, אם תהיתם, קוראים "Miracle Shopping" והוא שוחרר כסינגל ב-1999.
אטרקציות נוספות באיזור
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|---|
![]() | ![]() |