top of page

נהיגה ביפן 🚘



בערים הגדולות התחבורה הציבורית כל כך טובה שתושבים רבים אינם מחזיקים ברכב ולחלקם אין בכלל רישיון נהיגה. אולם מחוץ לערים הגדולות, התחבורה הציבורית נוטה להיות פחות נוחה ורוב האנשים מסתמכים על מכוניות כדי להתנייד.



דרכים וחוקים


ביפן, מכוניות נוסעות בצד שמאל של הכביש וההגה בצד ימין. הגיל המינימלי החוקי לנהיגה הוא 18 וכמובן ששתייה ונהיגה אסורה. רוב התמרורים בכבישים הראשיים הם ביפנית לצד אנגלית.


מגבלות המהירות האופייניות הן 80 עד 100 קמ"ש בכבישים מהירים, 40 קמ"ש באזורים עירוניים ו-30 קמ"ש ברחובות צדדיים. עם זאת, נהגים מקומיים נוטים לחרוג מעט מהמהירות המותרת, כמו בארץ :)


רוב הכבישים ביפן אינם כרוכים בתשלום, למעט כבישי אגרה, כמה מסלולי נסיעה ציוריים ומספר קטן של מנהרות. תנאי הדרך נוטים להיות טובים, אם כי רחובות צדדיים בערים יכולים להיות מאתגרים למדיי גם לתל-אביבים.


סה״כ הנהיגה ביפן נחשבת לנוחה והנהגים המקומיים נוטים להיות מנומסים ומתחשבים.


אישורי נהיגה בינלאומיים

זרים יכולים לנהוג ביפן עם אישור נהיגה בינלאומי (IDP = International Driving Permit) למשך שנה לכל היותר, גם אם ה-IDP תקף לתקופה ארוכה יותר.


אישורי נהיגה בינלאומיים אפשר להוציא בחנויות שונות ברחבי הארץ.




תחנות דלק

תחנות דלק רבות נסגרות במהלך הלילה, חלק קטן פתוח 24 שעות ביממה. ליטר בנזין רגיל עולה בערך 160 ין (כ-4 שקלים נכון לינואר 2023) ואת התשלום ניתן לשלם בכרטיס אשראי או במזומן.



חניה

החניה במרכז הערים הגדולות יקרה מאוד! המחיר יורד ככל שמתרחקים ממרכז העיר. בעיירות קטנות ובכפר החניה לרוב בחינם. מגרשי חניה בפארקים לאומיים או בקרבת אטרקציות תיירותיות גובים לעתים תשלום קבוע (בדרך כלל 200 עד 500 ין ללא הגבלת זמן). מלונות עירוניים בדרך כלל מספקים חניה לאורחים שלהם בתעריף קבוע (בדרך כלל 1,000 ין ללילה), בעוד שמלונות מחוץ לערים הגדולות מציעים בדרך כלל חניה בחינם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page