top of page

מדריך - איך לתכנן את הטיול ליפן ולהישאר בחיים? 🇯🇵

נכון, יפן לא המדינה הכי קלילה בעולם כשזה מגיע לתכנון; היא דורשת מחקר, הבנה בסיסית של מערך הרכבות, שימוש מסוים בטכנולוגיה וקריאה של מאמרים באתר של מר יפן :) אבל חשוב לומר - זה לגמרי אפשרי! מי שיהיה מוכן להקדיש מזמנו לנסות להבין איך מתנהלים בארץ השמש העולה - אולי אפילו יהנה מזה. אין לדעת.


את התכנון נחלק ל-13 שלבים (תוכלו ללחוץ על כל שלב לקבלת הסבר)

שלב 1 - מחליטים מתי נוסעים

שלב 2 - מחליטים לכמה זמן

שלב 3 - קונים כרטיסי טיסה

שלב 4 - בוחרים בין טיול עצמאי לטיול מקצועי

שלב 5 - נושמים!

שלב 6 - בונים טבלת ימים

שלב 7 - חוקרים ובוחרים יעדים

שלב 8 - מרכיבים שלד טיול

שלב 9 - מזמינים מלונות

שלב 10 - מתכננים ברמה היומית

שלב 11 - מבצעים הזמנות לאטרקציות, מסעדות ומה שביניהן שלב 12 - במידת הצורך מזמינים JR Pass

שלב 13 - סידורי טרום טיסה ואריזה


ואם יש בקהל עוד אנשים כמוני עם אהבה בלתי מוסברת לתרשימי זרימה, זה בשבילכם:



 

שלב 1 - מחליטים מתי נוסעים אז החלטתם לנסוע ליפן! בחירה נהדרת. בשאלה מתי להגיע, רוב התיירים מתלבטים בין שתי עונות השיא:

  1. פריחת הדובדבן (סוף מרץ - תחילת אפריל) 🌸

  2. שלכת (סוף ספטמבר - תחילת דצמבר) 🍁

שתי התקופות נהדרות, נוחות מבחינת מזג אוויר (נעים, לא לח מידיי ולרוב שמשי) ושתיהן כמובן.. עמוסות תיירים. פריחת הסאקורה יפהפיה, קצרה, חמקמקה ועלולה להביא איתה עומס ותורים באיזורי ביקוש. השלכת - תקופה ארוכה יותר, טיפה יותר נוחה בהקשר של עומסים ותורים אבל תאלצו ״להתפשר״ על עצים כתומים / אדומים / צהובים, לוותר על הצבע הורוד הנחשק ואולי כמה אירועים נחמדים שהסאקורה מביאה איתה.


נתוני מקור: WeatherSpark


שלב 2 - מחליטים לכמה זמן טיול ראשון ליפן, כזה שכולל את האטרקציות המרכזיות בנוחות יחסית, אידאלית אורך בין 16 ל-18 ימים. כמובן שאפשר פחות (עדיפות ל-14 לפחות) ואפשר גם ל-30 יום ואף יותר.


שלב 3 - קונים כרטיסי טיסה ממליץ על חיפוש במנוע חיפוש הטיסות הגדול בעולם - SkyScanner, רצוי במצב מוסתר (Incognito). למתקדמים - חיפוש דרך VPN בחיבור למדינה נידחת (למשל אלבניה), עשוי להביא למחירים נמוכים יותר.


שלב 4 - בוחרים בין טיול עצמאי לטיול מקצועי

אם יש לכם את הזמן, הרצון והיכולת, אם אתם מאלה שאוהבים לתכנן הכל לפרטי פרטים ואתם האנשים בחבר׳ה שכולם מתייעצים איתם לגבי דוכיפת שבדיוק הגיעה לרמת הגולן כי היא בזמן קינון - לגמרי שווה ללכת על תכנון עצמאי. תראו, יש בזה קסם - לחקור, להתעניין ולהבין לעומק כל פרט בטיול. אבל יש לזה גם מחיר - זמן מחקר שלא לכולם יש, התברברות אפשרית ביעד, פספוסים על בסיס תזמון (למשל להגיע לשדרת טקשיטה לא ביום ראשון), בזבוזי כספים על חוסר יעילות בהגעה ממקום אחד לשני ועוד ועוד. אם מתאים לכם טיול מותאם אישית בראש שקט - יש לא מעט חבר׳ה (עבדיכם הנאמן ביניהם) שזה מה שהם עושים כמקצוע.

אם החלטתם לתכנן לבד, המשיכו לשלב הבא


שלב 5 - נושמים! זה אולי ייקח זמן, אבל לגמרי אפשרי!



שלב 6 - בונים טבלת ימים

הטבלה היא בעצם הכלי שלכם לבניית הטיול באופן מסודר - כיאה לעם היפני. כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה, הכנתי עבורכם פורמט לבניה של טיולים מורכבים.


שלב 7 - חוקרים ובוחרים יעדים בשלב הזה כדאי לחקור אילו יעדים יש ליפן להציע ולהבין מה מעניין אתכם יותר ומה פחות, כדי שתוכלו לחלק את הזמן בין היעדים השונים לפי העדפותיכם האישיות. בדרך כלל הבעיה בשלב הזה היא שיש מאות אתרים, דעות שונות ואם זה לא מספיק אז יש גם את השכן שהיה ביפן ומזכיר לכם מידיי בוקר ש..״אין, אתם חייבים ללכת לפופיקון! מי שלא הלך לפופיקון כאילו לא היה ביפן!״. (יובהר שאין מקום כזה פופיקון). צמצמתי לכם את המרשתת ל-6 מקורות מידע שבהחלט אמורים להספיק:

  1. עמוד היעדים של מר יפן

  2. האתר המצויין Japan Guide (באנגלית)

  3. האתר Google Travel - פשוט חפשו את היעד המבוקש וגוגל תציג בפניכם את האטרקציות הפופולריות ביותר.

  4. יוטיוב, יש המון יוצרי תוכן איכותי ביוטיוב. אישית אני אוהב את Paolo fromTOKYO (באנגלית)

  5. יפן למטיילים - קבוצת הפייסבוק המעולה בה תוכלו להיחשף ליעדים שונים והמלצות, וגם תוכלו במידת הצורך להיעזר ולהתייעץ עם הקהילה.

  6. אתר נהדר נוסף Tokyo Cheapo (באנגלית)


שלב 8 - בונים שלד טיול

אז יש לכם רשימה של יעדים מעניינים? נהדר. איך יודעים כמה ימים צריך להקדיש לכל יעד? זה דורש קצת הבנה וניסיון, תמיד אפשר להתייעץ בקבוצה יפן למטיילים או לשאול את גוגל למשל ״How long to stay in Nikko, Japan". לפני שנכניס את היעדים לטבלה, צריך לסדר אותם בסדר הגיוני. ניקח לדוגמא את ישראל, אם בחרתם לטייל בתל אביב, ירושלים, חיפה וחולון (אנחנו לא שופטים) סדר הטיול ההגיוני יהיה:

  1. ירושלים

  2. חולון

  3. תל אביב

  4. חיפה

ועל המפה זה ייראה ככה:


כמובן שאפשר לטייל גם בסדר ההופכי. הנקודה היא שלכל שילוב יעדים יש סדר הגיוני ויעיל. תקף לכל מדינה בעולם, ובמיוחד ליפן. איך יודעים איך לחבר את היעדים השונים? זה דורש קצת ניסיון, ואם אין לכם אותו - הכל בסדר. העזרו ב-Google Maps כדי להבין מרחקים בין היעדים, אם אתם לא בטוחים בחיבור שבין שני יעדים, בחרו ביעד אליו תרצו להגיע באתר Japan Guide ולחצו על הלשונית Get There & Around להסברי הגעה נוחים וברורים.

הרכבתם שלד? נהדר! גם במקרה הזה תוכלו להעזר בדעת הקהל. מטיילים רבים שהיו במקום שלכם ישמחו לחוות את דעתם על התוצאה.

שלד לדוגמא לטיול בן 14 ימים: טוקיו טוקיו

טוקיו

ניקו ניקו קיוטו

קיוטו

קיוטו

קיוטו

אוסקה

אוסקה טוקיו

טוקיו

טוקיו


השלד מוכן? העתיקו אותו לתוך עמודת ״מהלך היום״ בטבלה והשלימו את עמודות ״תחילת היום״ ו״לינה״.


שלב 9 - מזמינים מלונות

ברגע שניסגרתם על השלד, רצוי לשריין מלונות כמה שיותר מהר, בייחוד כשיש אופציה לביטול חינם ב-Booking.com ובמיוחד בעונות בהן הביקושים גבוהים.


את הזמנת המלונות חלקו לשניים:

  1. מלון ראשון ואחרון (הגעה מהשדה וחזרה)

  2. שאר המלונות

במלון הראשון והאחרון - כדאי לדאוג שמרחק ההליכה מתחנת הרכבת קצר (10 דקות ומטה זה סביר) ככה שלא תיסחבו יותר מידיי עם מזוודות ברחוב. עדיפות גדולה מאוד לתחנת רכבת בה עוברת רכבת מהירה מהשדה (Narita Express / Keisei Skyliner) כדי להגיע בצורה נוחה ולהימנע מהחלפות מיותרות. המלצות שלי על מלונות שנבחרו בקפידה תוכלו למצוא פה. לא מצאתם את מבוקשכם? כנסו לבוקינג וחפשו בצורה הבאה:

חיפוש לפי תחנת רכבת, למשל ״Shinjuku Station״

ציון 9 ומעלה

סימון טווח מחירים מקסימלי ללילה

סידור התוצאות לפי ציון בסדר יורד


שלב 10 - מתכננים ברמה היומית

אז יש לנו שלד, יש מלונות, עכשיו נותר למלא את היום באטרקציות מעניינות. הצורה הכי נוחה בעיניי, היא להקצות לכל יום את האיזור/ים שלו.

לדוגמא: אם אתם בטוקיו, להקצות יום לאיזור אקיהברה אם / בלי שילוב של אסקוסה (כי הן יחסית קרובות אחת לשנייה). והאטרקציות מה איתן? תוכלו להעזר במפת האטרקציות של מר יפן ובשאר מקורות המידע שהוזכרו בשלב ״חוקרים ובוחרים יעדים״. ככלל, אני ממליץ על 1-2 עוגנים ביום, כלומר אטרקציות שעושות לכם טוב על הנשמה באותו איזור, וסביבן לבנות את שאר היום. כדי לראות שכל האירוע הזה מתכנס - שווה להכניס את האטרקציות למפת Google Maps ולוודא שהסדר הגיוני ושהמרחק ביניהן סביר.

שלב 11 - מבצעים הזמנה לאטרקציות, מסעדות ומה שביניהן

חלק מהמקומות אליהם תרצו להגיע דורשים הזמנה מראש. זה הזמן לעשות זאת. מדריך שכתבתי בנושא הזמנת מסעדה ביפן תוכלו למצוא פה.


שלב 12 - מזמינים JR Pass

לא בטוח שמשתלם לכם להזמין את הפאס, לבדיקת כדאיות הזינו את השלד שלכם במחשבון הזה. יצא שכדאי? יש אתרים שונים ומשונים להזמנת הפאס, אני ממליץ להזמין פה (בדרך כלל לוקח 2 ימי עסקים עד שהוא מגיע אליכם).

שימו לב! את השם שלכם יש לכתוב בדיוק כפי שמופיע בדרכון. מספיקה אות אחת לא במקום כדי להעמיד אתכם במצב לא נעים. להמשך קריאה על JR Pass


שלב 13 - סידורי טרום טיסה ואריזה

טוב אז יש תוכנית מסודרת, יש פאס, עכשיו נותר לסגור קצוות. הזמינו ביטוח נסיעות, הזמינו מט״ח (ממליץ להזמין כמות מינימאלית בארץ ולהוציא את השאר בכספומט ביפן, תוכלו לקרוא על כך בהרחבה פה). לגבי חבילת תקשורת - בקצרה ולמי שמתאים, ממליץ על אי-סים של Airalo, לא מושלם אבל בהחלט עושה את העבודה, לקריאה בהרחבה על חבילות תקשורת לחצו פה. וזהו, כל שנותר הוא לארוז ולהתרגש!


עשיתם את זה! טיסה נעימה! ✈️ אביב 良いフライトを 😊

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page