top of page

מנגה ואנימה ביפן 😎

מה זה מנגה ואנימה?


מנגה היא סוג של קומיקס בסגנון יפני שמקורו באמצע שנות ה-20. ביפן, אנשים משני המינים ומכל הגילאים קוראים מנגה בביתם וגם בפומבי ככה שמאוד סביר שתראו אנשים קוראים קומיקס ברכבות ובפארקים.


יש המון סוגי מנגה והתוכן מגוון מאוד: מהיסטוריה, מדע בדיוני, רומנטיקה בגיל העשרה ועד לנושאים עמוקים על החיים. באופן כללי, אפשר לומר שהקומיקס מופרד לארבע קטגוריות לפי קהל היעד: בנים, בנות, נוער ובוגרים. ניתן למצוא ולרכוש מנגה בדרך כלל בחנויות ספרים ובחנויות נוחות בכל רחבי יפן.


אם סדרת מנגה הופכת להיות פופולרית, סיכוי לא רע שיהפכו אותה לאנימה - אנימציה בסגנון יפני. דוגמאות למנגות שהפכו לאנימות מפורסמות בעולם כוללות את "דרגונבול", "פוקימון" ו"וואן פיס". חברת הפקות אנימה פופולרית עם סגנון מובהק משלה היא סטודיו ג׳יבלי, שהפיקה יצירות זוכות פרסים כמו "השכן שלי טוטורו" ועוד כותרים רבים ומצליחים.


יש מיסקונספציה שעולם המנגה והאנימה שייך לחנונים. לאט לאט יותר אנשים נחשפים אל העולם המיוחד שהיפנים יצרו וב(א)נימה אישית - מומלץ לנסות, כן - גם אם אתם מבוגרים. יש שלל תכנים שמתאימים לכל מין וגיל.


אירועים ומקומות מעניינים הקשורים למנגה ואנימה

הפופולריות של המנגה והאנימה הובילה להקמת אטרקציות ומקומות מעניינים רבים, בדגש על טוקיו שמארחת כמה מאירועי הקומיקס הגדולים בעולם.


אירועים

אירוע השנה נקרא AnimeJapan (לשעבר Tokyo Anime Fair). האירוע מתקיים אחת לשנה במרכז הכנסים Big Sight של אודאיבה והוא אחד מהאירועים הגדולים בעולם הקשורים לאנימציה. עוד אירוע ראוי לציון הוא Comiket - יריד קומיקס ענק המושך אליו מאות אלפי אנשים. הוא מתקיים פעם בשנתיים וגם הוא נערך במרכז הכנסים Big Sight.


מנגה קפה

בתי קפה מנגה הם בתי קפה בהם לקוחות יכולים לבחור מנגה מתוך ספריית בית הקפה לזמן קצוב ובתשלום. האורחים חופשיים לשאול ולהחזיר ספרים כמה פעמים שהם רוצים בתוך מגבלת הזמן. חלק מבתי הקפה מקצים גם תאי קריאה לאורחים שרוצים קצת פרטיות.


קפה משרתות

במקור, בתי הקפה נוצרו כדי להגשים את הפנטזיות של מעריצי המנגה והאנימה. בתי קפה בסגנון הפכו לפופולרים מאוד במיוחד באקיהברה - בירת החנוניזם.


אז מה קורה שם? המלצריות לבושות כמו משרתות והן מגישות אוכל וקינוחים שמעוצבים בדרך כלל בצורה חמודה. המלצריות עשויות לקיים שיחות ידידותיות או לשחק משחקי קלפים/וידאו עם הלקוחות כדי לגרום להם להרגיש בבית. צילום לרוב אסור, אך חלק מבתי הקפה מאפשרים ללקוחות להצטלם עם "משרתת" תמורת תשלום סימלי. אם תהיתם, זה לא מיני. וכן זה מוזר מאוד. רוב הישראלים כנראה ייצאו בתחושה שמדובר בלא יותר ממלכודת תיירים.


קניות

חנויות בסגנון מנגה ואנימה לא חסר. הן פזורות בכל רחבי יפן ובמיוחד במקומות כמו דנדן טאון באוסקה וברובע אקיהברה שבטוקיו - בירת המנגה והאנימה של יפן.


10 אטרקציות בנושא מנגה ואנימה ביפן





פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page