top of page

מלון קפסולה 💊


איך הכל התחיל? אם יצא לכם לחקור קצת על התרבות היפנית, בוודאי ניתקלתם במוסר העבודה היפני; שעות לא שעות, דייקנות חסרת פשרות ומחסור חמור בשעות שינה. בשונה מחברות מערביות, ביפן לא נהוג ללכת הביתה לפני שהבוס הולך הביתה. ואם כבר הולכים הביתה, מידיי פעם נהוג ללכת לאיזאקאיה (פאב יפני) או לפצוח בשירת קריוקי עד השעות הקטנות של הלילה. עממה, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק ואם פספסת אותן - אתה בבעיה. מכאן נולד הצורך במקום לינה, לא משהו מפואר מידיי, רק להניח את הראש עד הבוקר למחרת - וכך נולדה הקפסולה.

כדאי לציין שדברים השתנו מאז וכיום מלונות קפסולה משמשים בעיקר תיירים.


הקפסולה הסטנדרטית היא יחידת פייברגלס הבנויה סביב מזרן פוטון בגודל יחיד, בגודל של כ-1.2 מטר רוחב, שני מטר אורך וגובה מטר אחד. כל קפסולה מגיעה עם סדינים, שמיכות וכריות, תאורה, שעון מעורר, ולפעמים גם טלוויזיה. בנוסף, ברוב המקומות תוכלו למצוא שקעי חשמל ואינטרנט אלחוטי חינם.

מתקנים במלון קפסולה כמו חדרי רחצה, שירותים ומקלחות לרוב יהיו משותפים בין האורחים השונים. למי זה מתאים? בעיקר לאנשים שמחפשים להתרסק לילה בודד בתקציב נמוך או לכאלו שמחפשים את החוויה (אני ממליץ להתנסות לילה אחד). אספתי כמה מלונות מוצלחים מניסיון אישי פה, תחת סינון ״מיוחד״.


*לרוב, מלונות הקפסולה יפרידו בין נשים לגברים. אם אתם זוג, חפשו מלון המאפשר שינה משותפת (גם אם בנפרד, לפחות באותה הקומה וצמוד אחד לשניה).

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page