top of page

פאס הכל יכול - JR Pass 🚄

ה-Japan Rail Pass (נקרא גם JR Pass) הוא כרטיס רכבת חסכוני (לא תמיד) לנסיעה ברכבת למרחקים ארוכים ביפן.



הכרטיס יכול לשמש רק תיירים זרים ומציע נסיעות ללא הגבלה ברכבות של חברת JR למשך שבוע, שבועיים או שלושה. בעת הרכישה תתבקשו לבחור בין שתי מחלקות: מחלקה רגילה ומחלקה ירוקה. המחלקה הירוקה היא סוג של ״מחלקה ראשונה״ המציעה מושבים מרווחים יותר, אם כי לא מדובר בהבדל דרמטי. הרוב המוחלט יבחר ככל הנראה במחלקה הרגילה.


מה הפאס מקנה? נסיעה בכמעט כל מה ששיך לחברת JR:

  • רכבות רגילות

  • רכבות מהירות (שינקנסן)

  • אוטובוסים

  • אפילו מעבורות (למשל זו המחברת בין הירושימה למיאג׳ימה)

מה הפאס לא מקנה?


  • שימוש ברכבות ״נוזומי״ ו״מיזוהו״ - הרכבות הכי מהירות שיש ליפן להציע. הן מהירות גם מבחינת המהירות שלהן (300 קמ״ש) וגם מבחינת מספר התחנות המועט שהן עוצרות בהן. יש אפשרות להשתמש ברכבות אלה בתוספת תשלום.

  • שימוש חופשי בקווים ספציפיים בהם רכבת של JR עוברת במסלול שהוא לא שלה (היא משלמת לחברה אחרת עבור השימוש במסילה ולכן לא מכלילה בפאס).

  • אוטובוסים בכביש מהיר

  • חיי נצח

האם צריך להזמין מקום ברכבות? מלבד תקופות עומס חריגות כמו פריחת הדובדבן / גולדן וויק / חגים נוספים - ברוב המקרים אין צורך בשיריון מקומות מראש שכן יש תחלופה מרשימה של רכבות ואפילו יש קרונות ייעודיים לאנשים שלא הזמינו כרטיסים מראש. במידה וכן רוצים להבטיח את המושבים, למשל כשמשפחות רוצות לשבת יחד או אם אתם קבוצה, או אם סתם בא לכם להבטיח את מקומכם כדי להיות בראש שקט - אפשרות ההזמנה קיימת במכונות האוטומטיות הפזורות בכל עבר בתחנות הרכבת השונות או בדלפקים של JR בעזרת פקיד/ה חביב/ה.


איך יודעים שהפאס משתלם?


הפאס לא משתלם בכל המקרים, במיוחד לאחר עליית המחירים הדרמטית באוקטובר 2023. לכן יש צורך בבדיקת כדאיות באמצעות מחשבון ייעודי. כדי לעשות זאת - תצטרכו להזין במחשבון את מסלולכם. יצא משתלם? צרו חשבון והזמינו פאס באתר הרשמי המקנה את האפשרות לשיריון מקום ברכבת אונליין בניגוד לחברות צד שלישי. אם יצא גבולי, אני ממליץ לרכוש פאס בכל זאת; זה יותר נוח מאשר קניית כרטיסים בודדים ומאפשר גמישות מסויימת בטיול. מה גם שהפאס כולל לא מעט נסיעות קטנות בתוך הערים עצמן - מה שלא נכנס לחישוב במחשבון. רגע! יצא לי לא משתלם! מה עושים? פשוט רוכש כרטיסים לפי צורך בתחנות הרכבת עצמן.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page