top of page

הכל על סומו ביפן 💪🏻

סומו הוא סגנון יפני של היאבקות בין גברים ומשמש כספורט הלאומי של יפן. מקורו בימי קדם כמעין בידור לאלוהויות השינטו.



הכללים פשוטים: המתאבק שיוצא ראשון מהטבעת או נוגע בקרקע עם כל חלק בגופו מלבד כפות הרגליים - מפסיד. המשחקים מתקיימים על טבעת מוגבהת העשויה מחימר ומכוסה בשכבת חול. תחרות נמשכת בדרך כלל רק כמה שניות, אך במקרים נדירים יכולה להימשך דקה או יותר. אין הגבלות משקל בסומו, כלומר מתאבקים יכולים בקלות למצוא את עצמם נאבקים במישהו פי כמה מגודלם. כתוצאה מכך, עלייה במשקל היא חלק חיוני כדי להביא לניצחון.


שישה טורנירים מתקיימים מדי שנה: שלושה בטוקיו (ינואר, מאי וספטמבר), אחד באוסקה (מרץ), אחד בנגויה (יולי) ואחד בפוקואוקה (נובמבר). כל טורניר נמשך 15 ימים שבמהלכם מתאבקים מתחרים בקרב אחד ליום למעט מתאבקים בדירוג נמוך יותר שמתחרים קצת פחות.


איך לראות טורניר סומו

הדרך הטובה ביותר לראות קרב סומו היא להשתתף בטורניר סומו. כאילו, לא באמת להשתתף אלא לצפות מהצד :) מכירת כרטיסי סומו מתחילה בערך חודש לפני תחילת כל טורניר וניתן לרכוש כרטיסים מראש דרך אתר הליגה הרישמית או דרך buysumotickets.com. לחלופין, ניתן לרכוש כרטיסים בחנויות נוחות או באצטדיונים עצמם.


שלושה סוגי מושבים זמינים למבקרים:



מושבים בצד הטבעת:

המושבים לצד הטבעת הם הכי יקרים והכי קשים להשגה. בעלי הכרטיסים יושבים על כריות שמונחות על הרצפה וחשופים לפציעה אפשרית מהר אדם שנוחת עליך באמצע המשחק.


מושבי בוקסה:

הקומה הראשונה של האצטדיון מורכבת מבוקסות בסגנון יפני. כלומר מסירים נעליים ויושבים על כריות. כרטיסים נמכרים עבור בוקסות שלמות כלומר שני אנשים המשתמשים בבוקסה של 4 מושבים צריכים לרכוש את כל ארבעת הכרטיסים. זה די מוזר, הנה תמונה:


מושבי מרפסת:

במרפסת שנמצאת בקומה השנייה, יש כמה שורות של מושבים בסגנון מערבי. גם אם אזלו הכרטיסים שנמכרים מראש, יש מספר מוגבל של כרטיסי מרפסת שנמכרים באותו היום באצטדיון עצמו.



יום הטורניר

משחקי הליגה הנמוכה מתחילים לרוב מ-8:30, משחקי ליגה ב' משעה 15:00 ומשחקים בליגה הבכירה מ-16:00. כשהליגות מתחלפות ביניהן יש טקס כניסה לזירה שגם הוא בפני עצמו די מגניב ומעניין לצפייה. המתאבקים בדירוג הגבוה ביותר מקיימים את המשחקים שלהם קצת לפני 18:00.


מומלץ להגיע לאצטדיון לליגה העליונה בין 15:30 ל-18:00.



ביקור באורוות סומו

אם ממש בא לכם לראות קרב סומו והטיול שלכם לא נופל על תאריך מתאים לטורניר, הדרך הטובה ביותר לראות סומו היא לבקר ב'אורוות סומו' ולחזות באחד מאימוני הבוקר. אורוות סומו הן המקום שבו המתאבקים חיים ומתאמנים יחדיו; הכל קורה שם, משינה ואכילה עד לאימונים סזיפיים ברמה הגבוהה ביותר. גם הזמן הפנוי שלהם הם מעבירים שם, והכל מתוכנן בקפדנות על ידי מאסטר האורווה. יש כארבעים אורוות, רובן ככולן ממוקמות באזור טוקיו.


עם זאת, רק מספר קטן של אורוות מקבל ביקורים של תיירים, ולרוב מתעקשים שהתיירים ילוו באדם השולט בשפה היפנית ומכיר מקרוב את מנהגי עולם הסומו. ממבקרים מצופה לפעול לפי חוקי המקום בקפדנות ולא להפריע לאימון. בפועל, מדובר בישיבה על הריצפה וצפייה באימונים במשך שעתיים - שלוש.


חברות שונות, כמו Klook מציעות סיורים באורוות ובדרך כלל גובות בסביבות 10,000 ין עבור אדם בודד וכ-4,000 ין עבור חברים נוספים בקבוצה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page