top of page

צמחונות וטבעונות ביפן 🌱

בניגוד למה שנהוג לחשוב, יש ביפן שפע של אפשרויות צמחוניות וטבעוניות, רק צריך לדעת איפה לחפש :)


להיות צמחוני או טבעוני ביפן זה אתגר מהסיבה שלא מעט מאכלים יפניים מתבססים על בשר ודגים, אפילו הרוב המכריע של צירי המרקים למיניהם עשויים לכלול בשר או דגים. למשל אם הינכם חובבי ראמן, אם לא נאמר אחרת - הציר על בסיס חזיר. ככה זה כשבחזיר יש פי 3 שומן מעוף.


המונחים ״צמחונות״ ו-״טבעונות״ פחות מוכרים ביפן מאשר במערב, היפנים עלולים לחוש קצת בלבול ומבוכה לגבי מה אפשר ומה אסור לאכול בדיאטות שונות. עם זאת, עם קצת תכנון, לגמרי אפשר להסתדר ולאכול אוכל טעים מבלי להתפשר.


ביפן יש לא מעט מנות על בסיס אורז כמו איטריות על בסיס אורז וסוגים שונים של אורז מבושל. מי שאוהב - טופו זמין במגוון מדהים של צורות ומרקמים. ואיך אפשר בלי מיסו, תיבול העשוי מפולי סויה מותססים וקוג'י - פיטריה שנמצאת במאכלים רבים.


עם עליית המודעות, מסעדות צמחוניות וטבעוניות רבות מציגות לראווה מדבקה רישמית שהונפקה על ידי The Japan Vegan Society או The Japan Vegetarian Association. כדי לקבל את המדבקה המסעדה צריכה לעבור מבחנים קפדניים וכשתראו אותה תוכלו להיות בטוחים שאין לכם מרכיבים בעייתיים במנה.


יש אפליקציה שעובדת לא רע בכלל ביפן כשזה מגיע לאיתור מסעדות צמחוניות וטבעוניות, שמה Happy Cow. תוכלו למצוא לינק להורדה בפוסט על אפליקציות ביפן.

התיישבתם במסעדה?

  • בעת ההזמנה, היו ספציפיים לגבי מה שאתם לא יכולים לאכול. ניתן ורצוי להעזר בגוגל טרנסלייט למשימה.

  • אם המלצר נראה לא בטוח, חזרו על על הבקשה שאינכם מעוניינים בבשר חזיר או בשר עוף או דגים והשתדלו להיות כמה שיותר מפורטים.

בתאבון! 頂きます 🙏🏻


פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפים שכדאי לדעת 💡

🚶🏻‍♀️ בהליכה ובמדרגות נעות - בטוקיו נצמדים לשמאל ובאוסקה לימין. 🚂 בטוקיו, הרכבות האחרונות יוצאות ב-00:00 בדיוק. 🚮 למצוא פח ברחובות טוקיו זו משימה לא פשוטה.ב-1995 חברי כת יפנית השתמשו בפחי אשפה כדי

שירות תכנון טיול של מר יפן

חוויית טיול כזו, עוד לא ראיתם.

bottom of page